Vi hämtar de sopor som blir kvar när du har sorterat bort dina förpackningar. Det är fastighetsägaren som ansvarar för avfallshanteringen.
Vi hämtar de sopor som blir kvar när du har sorterat bort dina förpackningar. Det är fastighetsägaren som ansvarar för avfallshanteringen.
Du ställer fram ditt kärl senast klockan 6.30 på den angivna hämtningsdagen. Tänk på att sophämtningen kan förändras vid storhelger.
Du kan ladda ner vårt informationsblad om ditt ansvar för tömning av kärl, för att ha hemma.
Sophämtning vid fritidshus, så kallade sommarabonnemang sker mellan 15 maj och 15 september.
Om du inte vet vilken dag dina avfallskärl töms, kontakta teknisk kundservice på 031-315 15 80 eller teknisk.kundservice@molndal.se.
Det är viktigt att du ställer kärlet med handtaget utåt, så att renhållningsarbetaren kan tömma det. Kärlet ställer du vid, eller inom 5 meter från, din tomtgräns eller där sopbilen stannar.
Om du som fastighetsägare märker att kärlet blir överfullt eller för tungt, kan du beställa en extratömning. Det är du som är ansvarig för att kärlet kan tömmas ordentligt.
Teknisk kundservice
Tekniska förvaltningen
031-315 15 80 vardagar kl 8-12, 13-15
teknisk.kundservice@molndal.se
Akuta ärenden efter kontorstid
Till exempel vattenläckor, vattenavbrott, gatuproblem, fara för allmänhet:
031-87 18 00 kopplas till SOS Alarm
Hjälpte den här informationen dig?
Din synpunkt hjälper oss att göra vår webbplats bättre